Με όλα όσα συμβαίνουν στο κόσμο, δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή από το να υψώσουμε την φωνή μας και να αναλάβουμε δράση από το τώρα. Και όλοι ξεκινώντας από τις κατώτερες έως τις ανώτερες θέσεις μπορούν να συμβάλλουν σ’αυτή την προσπάθεια. Τα καλά νέα είναι ότι πριν μία εβδομάδα η τεράστια αλυσίδα καταστημάτων H&M δώρησε 3.3 εκατομμύρια δολάρια στον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων.
Η διεύθυνση της αλυσίδας παρουσίασε το Νοέμβριο την νέα της κολεξιόν και έθεσε στόχο να συγκεντρώσει τα απαιτούμενα ποσά ώστε να βοηθήσει τον ΟΗΕ να προσφέρει στα παιδιά προσφύγων όλα τα σχολικά είδη που χρειάζονται. Ο σκοπός ήταν να καταφέρουν να καλύψουν τις βασικές ανάγκες όπως χαρτικά είδη και εγχειρίδια. Κατά την διάρκεια των Χριστουγεννιάτικων εορτών τα καταστήματα αποφάσισαν για κάθε δωροκάρτα να προσφέρουν ένα ποσό στα ταμεία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ.
Αυτό ίσχυε για τα 4.000 καταστήματα παγκοσμίως, και καθώς πρόκειται για μία γνωστή εταιρεία με χιλιάδες υποστηρικτές και ιδίως με αυξημένη πελατεία στις γιορτές, ο στόχος τους εκπληρώθηκε επιτυχώς. Τα χρήματα χρησιμοποιήθηκαν για την σχολική ενίσχυση παιδιών σε χώρες όπως η Αιθιοπία, Κένυα, Σουδάν, Συρία, Ουγκάντα, Υεμένη, Ιράν, Πακιστάν και Μαλαισία.
Είναι πέντε φορές πιο πιθανό για τα παιδιά προσφύγων σε σχέση με τα άλλα παιδιά σε αναπτυγμένες χώρες να εγκαταλείψουν το σχολείο. Γι’αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό να τους προσφέρουμε τα κατάλληλα σχολικά είδη και τα υλικά που χρειάζονται για να τους δώσουμε ένα παραπάνω κίνητρο. Με την προσφορά αυτή μπορούμε να εγγυηθούμε ότι χιλιάδες παιδιά θα λάβουν την μόρφωση που αξίζουν.
Αυτά είπε η Ντιάνα Αμίνι, η διευθύνητρια του ιδρύματος. Ένα στα τέσσερα παιδιά σήμερα ζει σε εμπόλεμη περιοχή, και ο μισός πληθυσμός αυτών των παιδιών είναι πρόσφυγες. Από αυτούς, το 50% έχει πρόσβαση μόνο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, και η έλειψη εξωτερικής βοήθειας μειώνει την θέληση τους, και λίγοι είναι αυτοί που καταβάλλουν προσπάθειες για την απόκτηση ανώτερης παιδείας.
Ο κόσμος της μόδας κάνει σταδιακά την εμφάνιση του σε παρόμοιες φιλανθρωπικές οργανώσεις. Συγκεκριμένα, πρόσφατα ο οργανισμός UNICEF συνεργάστηκε με την εταιρεία ειδών πολυτελείας Louis Vuitton για την ευαισθητοποίηση και την παγκόσμια ενημέρωση της προσφυγικής κρίσης, όπου προσκάλεσε όλα τα μέλη της βιομηχανίας μόδας να συμμετάσχουν στην συζήτηση για την Λιβύη και πως μπορούν όλοι μαζί να συνεισφέρουν την βοήθεια τους.
Ακόμη πιο πρόσφατα, η 22χρονη φοιτήτρια Angela Luna σχεδίασε μία ολόκληρη συλλογή σχετικά με την ενδυμασία στην πεζοπορία και τα εργαλεία επιβίωσης που μπορούν να φορέσουν οι πρόσφυγες ως ρούχα ή να τα χρησιμοποιήσυν ως sleeping bags. Υπάρχουν ωστόσο πολλές περαιτέρω προσπάθειες που πρέπει να καταβληθούν.
Η ουσία παραμένει ίδια, και φαίνεται να έχουμε ξεχάσει τι είναι σημαντικό. Αν ρωτήσει κανείς τα παιδιά των προσφύγων τι θέλουν να κάνουν, η απάντηση θα είναι η εξής: όλα αυτά τα παιδιά επιζητούν ασφάλεια και την ευκαιρία να μορφωθούν για να μπορούν να άλλάξουν την κοινότητα τους και να βοηθήσουν με την σειρά τους άλλους που υποφέρουν όπως αυτά. Ευτυχώς, καταστήματα όπως το H&M δεν έχουν αφήσει προκαταλήψεις να σταθούν εμπόδιο στην εκπαίδευση των προσφύγων και φαίνεται πως ούτε οι προσωρινές απαγορεύσεις στις ΗΠΑ θα σταματήσουν τον αγώνα τους για βελτίωση των συνθηκών.
Η Ύπατη Αρμοστεία δημοσίευσε το παρακάτω βίντεο με σκοπό να ευχαριστήσει τα καταστήματα Η&M για την ευγενική χορηγία τους. Η Ύπατη Αρμοστεία των ΟΗΕ έχει ως σκοπό να αναλάβει δράση για τους πρόσφυγες όλου του κόσμου και να προσφέρει υλικές και οικονομικές βοήθειες λειτουργώντας από το 1950. Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τις δράσεις και να συμμετάσχετε στις συζητήσεις μπορείτε να επισκεπτείτε την επίσημη ιστοσελίδα τους εδώ.