Έχεις σκεφτεί ποτέ όλα αυτά που κάνεις λάθος όταν είσαι έξω για καφέ ή φαγητό; Σίγουρα η δουλειά του σερβιτόρου είναι να εξυπηρετήσει τους πελάτες όσο καλύτερα μπορεί, με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να ξαναεπιστρέψουν. Πολλές φορές όμως το χαμόγελό τους δεν είναι απόδειξη της ευχαρίστησης, αλλά τρόπος να εξασφαλίσουν την δουλειά τους.
Σίγουρα νομίζεις ότι δεν υπάρχει κάτι που εσύ κάνεις λάθος. Είσαι ένας φυσιολογικός πελάτης που θέλει απλά να απολαύσει τον καφέ ή το φαγητό του, τι μπορεί να κάνεις λάθος που εκνευρίζει τους σερβιτόρους;
Διάβασε παρακάτω!
1.Κάθεσαι σε άστρωτο τραπέζι
Είδες μία θέση να αδειάζει και έκατσες χωρίς δεύτερη σκέψη. Για τον σερβιτόρο ωστόσο είναι πιο δύσκολο να μάζεψει το τραπέζι με τον δίσκο όταν οι πελάτες έχουν ήδη καθίσει. Οι σερβιτόροι ρωτάνε ” Γιατί να κάτσεις σε ένα βρώμικο τραπέζι που οι προηγούμενοι από έσενα ήπιαν τον καφέ ή έφαγαν;”
Διάβασε πως να αγοράζεις οικονομικά φαγητά και να ετοιμάζεις γεύματα για μία ολόκληρη εβδομάδα με 20 μόνο ευρώ
2. Κάθε φορά που μπαίνεις σε ένα μαγαζί και δεν χαιρετάς τον/την υπεύθυνο υποδοχής.
Πρώτον, το να μην χαιρετήσεις κάποιο από το προσωπικό στο μαγαζί δείχνει μόνο αγένεια και αλαζονεία. Και ναι είναι σημαντικό να χαιρετήσεις και να χαμογελάσεις και εσύ.
Σκέψου να καλέσεις κόσμο στο σπίτι σου, να ανοίξεις την πόρτα ενθουσιασμένος και χαμογελαστός, και όλοι να κάτσουν στο τραπέζι και να περιμένουν με ανυπομονησία το φαγητό και το ποτό.
Επίσης, ένα άλλο πρόβλημα που προκύπτει από αυτό: Δεν μπορείς να είσαι σίγουρος ότι το τραπέζι που είδες άδειο είναι διαθέσιμο. Πολλές φορές υπάρχουν κρατήσεις, ή συγκεκριμένος αριθμός ανθρώπων που μπορεί να εξυπηρετηθεί σε συγκεκριμένο τραπέζι.
3. Μην κάνεις 100 αλλαγές στην παραγγελία σου.
Ναι, οι σερβιτόροι καταλαβαίνουν ότι ο καθένας έχει ιδιαίτερες προτιμήσεις και θέλει να πληρώσει για το ποτό και το φαγητό του ξέροντας ότι το απολαμβάνει και είναι ικανοποιημένος. Ωστόσο, υπάρχει διαφορά να κάνεις μία αλλαγή σε κάτι που βλέπεις στον κατάλογο, και στο να απαιτήσεις πολλές αλλαγές, οι οποίες είναι δύσκολο να πραγματοποιηθούν.
Είναι μία αγχωτική διαδικασία όχι μόνο για τον σερβιτόρο, αλλά και για το άτομο που θα ετοιμάσει την παραγγελία σου. 4
4. Παραγγέλνεις κάτι που ΔΕΝ υπάρχει στον κατάλογο.
Εσύ σκέφτεσαι ότι δεν είναι και τόσο δύσκολο να ετοιμάσει κανείς την παραγγελία σου, ειδικά αν ζητάς κάτι απλό. Ωστόσο, δεν έχει να κάνει με την ευκολία της προετοιμασίας. Αν ένα πιάτο, ποτό ή γλυκό δεν εμφανίζεται στο κατάλογο, σημαίνει ότι το συγκεκριμένο μαγαζί δεν το προσφέρει στους πελάτες τους.
Το μενού υπάρχει για κάποιο λόγο. Διάβασέ το. Δεν έχει ο καθένας τον προσωπικό του σεφ σε κάθε εστιατόριο.
5. Οι διάφορες απαιτήσεις που έχεις, σαν να βρίσκεσαι στο σπίτι σου.
Το ζητούμενο είναι φυσικά να νιώσει ο κάθε πελάτης άνετα. Ωστόσο, το θέμα αλλάζει όταν ζητάς να χαμηλώσουν την μουσική, ή τα φώτα, ή παραπονιέσαι για την ζέστη ή το κρύο.
Ακόμα και αν ζητήσεις κάτι ευγενικά, δεν μπορούμε να εγγυηθούμε ότι θα το κάνουμε, γιατί ταυτόχρονα εξυπηρετούμε και άλλους πελάτες, οι οποίοι μπορεί να μην συμφωνούν με αυτό που ζήτησες.
6. Όταν μπαίνεις 5 λεπτά πριν κλείσουν
Κάθε μαγαζί έχεις τις δικές του ώρες λειτουργίας, οπότε αν διαβάσεις στη Google ότι κλείνει στις 11, τότε είναι λάθος να εισέλθεις πέντε λεπτά πριν το κλείσιμο. Το πιο πιθανόν είναι ότι το προσωπικό θα σε εξυπηρετήσει, αλλά είναι το τελευταίο πράγμα που θέλουν να κάνουν.
Δες 6 τρόπους για να μην τελειώνει γρήγορα η μπαταρία στο κινητό σου.
7. Όταν προσπαθείς να βοηθήσεις, αλλά στην πραγματικότητα δυσκολεύεις απλά την κατάσταση.
Ναι, ένας σερβιτόρος μπορεί να έχει 100 πράγματα στο δίσκο, και εκτιμούν το γεγονός ότι θέλεις να βοηθήσεις, απλά ”μην βάζεις τα χέρια σου στον δίσκο να αφαιρέσεις πράγματα, γιατί πολύ απλά χαλάς την ισορροπία” , όπως υποστηρίζουν.
8. Όταν θέλεις συνέχεια να αλλάζεις θέση.
Απλά σεβάσου τον χώρο, και αν δεν υπάρχει κάποιος σοβαρός λόγος, μην πάρεις την πρωτοβουλία να σηκωθείς και να αλλάξεις τραπέζι από μόνος σου, γιατί χτυπάει ο ήλιος, ή γιατί δίπλα έχεις παιδιά και σε ενοχλούν. Ένα μαγαζί δεν είναι ποτέ μόνο στην ΔΙΚΗ σου διάθεση. Όσο πιο γρήγορα το καταλάβεις, τόσο το καλύτερο.
9. Μην ζητάς επανειλημμένα τον λογαριασμό.
Ναι, ο σερβιτόρος σε είδε και τις 10 φορές που σήκωσες το χέρι. Μην είσαι όμως ανυπόμονος και απαιτείς τα πάντα να συμβούν με το που σηκώσεις το χέρι! Το προσωπικό σε ένα μαγαζί δεν είναι οι προσωπικοί σου σερβιτόροι, σεβάσου όλες τις δουλειές που πρέπει να κάνουν.
10. Μην αποκαλέσεις τον ίδιο τον σερβιτόρο ”σερβιτόρε”
Απλά μη το κάνεις. Ο σερβιτόρος δεν θα γυρίσει να σε εξυπηρετήσει με το που ακούσει αυτή την λέξη. Θα συνεχίσει να σε αγνοεί!
Εσείς τι από αυτά κάνετε; Ποιά είναι η καλύτερη και η χειρότερη εξυπηρέτηση που είχατε ποτέ από σερβιτόρο; Αφήστε μας ένα σχόλιο παρακάτω!
Πριν φύγεις, μην ξεχάσεις να διαβάσεις τα 7 πράγματα που ΠΡΕΠΕΙ να κάνεις για να πετύχεις στην δουλειά σου.