Η τεράστια επιτυχία της ταινίας ”Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι” είναι για πολλούς μία παραγωγή που μειώνει την αξία της κινηματογραφικής τέχνης. Η ταινία, που αν και δεν έλαβε τις καλύτερες κριτικές, έχει σπάσει όλα τα ρεκόρ των R-rated ταινιών αποφέροντας συνολικά 235 εκατομμυρία δολάρια. Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι μεγάλο μέρος του σεναρίου έχει μόνο μία μικρή βελτίωση του πρωτότυπου μυθιστορήματος, οι cinéfil έτρεξαν να δουν την ταινία για διάφορους λόγους. Αυτό μπορεί να οφείλεται στους fans του βιβλίου που ήθελαν να δουν τις αγαπημένες τους σκηνές να ζωντανεύουν. Η ταινία ”Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι” έχει έρθει αντιμέτωπη με μια μεγάλη κριτική που αφορά την διαστρέβλωση του BDSM στην προσπάθεια της να αντιπροσωπεύσει την κοινότητα στον κινηματογράφο. Για όσους απογοητεύτηκαν με αυτή την ταινία και ψάχνουν για κάποια πραγματική αντιπροσώπευση του BDSM στην μεγάλη οθόνη, θα βρουν παρακάτω τις ταινίες που αξίζουν τον χρόνο σας και έχουν αποσπάσει πολλά βραβεία για την άρτια σκηνοθεσία και την αυθεντικότητα τους.
H αυτοκρατορία των αισθήσεων (1976) In the realm of senses
Αν χρειάζεστε οποιαδήποτε απόδειξη ότι οι σκηνοθέτες από παλιά είχαν ως σκοπό να σπάσουν κάθε σεξουαλικό ταμπού, δεν χρειάζεται να εξετάσουμε περαιτέρω από το κλασικό έργο το 1976, την ταινία του Nagisa Oshim, Η αυτοκρατορία των αισθήσεων. Πρόκειται για την ιστορία μίας πρώην ιερόδουλης που γίνεται καθαρίστρια σε ένα ξενοδοχείο όπου ξεκινά μια ολοένα και πιο πειραματική σεξουαλική σχέση με τον ιδιοκτήτη. Η αυτοκρατορία των αισθήσεων ξεπέρασε κάθε όρια του κινηματογράφου και παραμένει μια μεγάλη εμπειρία θέασης σήμερα. Το αποκορύφωμα της σχέσης σε έναν αιματηρό φινάλε που είχε ως αποτέλεσμα η ταινία να απαγορευτεί για πολλά χρόνια.
Η πένα της αμαρτίας (2000) Quills
Οι ελευθεριάζοντες δίνουν έμφαση στις φυσικές απολαύσεις, δηλαδή εκείνες που μπορούν να γίνουν αντιληπτές με τις αισθήσεις και ο μεγαλύτερος εκπρόσωπος είναι αδιαμβισβήτητα ο Μαρκήσιος Ντε Σαντ. Με πρωταγωνιστή τον Geoffrey Rush και την Kate Winslet παρουσιάζεται η ζωή του Σαντ, που βασίστηκε στον βίαιο ερωτισμό, ο οποίος ήρθε αντιμέτωπος με τις αρχές εκείνης της εποχής (τέλη 18ου αι.) Αποτελεί μία δυνατή ταινία που αδιαφορεί για τους ηθικούς φραγμούς και περιφρονεί τα χρηστά ήθη και τις νόρμες συμπεριφοράς που καθορίζονται από την μεγαλύτερη κοινότητα.
Ο θρύλος της Μπέτι Πέιτζ (2005) The notorious Bettie Page
Στη δεκαετία του 1950 ένα όμορφο κορίτσι από το Νάσβιλ, με σκοτεινό παρελθόν και δύσκολα βιώματα, η Μπέτι Πέιτζ έγινε το πιο διάσημο μοντέλο της εποχής της. H Marilyn Monroe δημοσίευσε ένα γυμνό ημερολόγιο στο Χόλιγουντ, αλλά εκείνη την εποχή κανείς δεν μπορούσε να κλέψει τα φώτα της δημοσιότητας από την Μπέτι Πέιτζ, η οποία ήταν μέσα στην εξειδικευμένη αγορά των pin-ups κοριτσιών και το πρόσωπο πίσω από bondage φωτογραφίες. Μπροστά στην κάμερα ήταν δεμένη, με χειροπέδες, αλυσοδεμένη και συγκρατημένη, ενώ φορούσε ψηλά τακούνια, νάυλον, ζαρτιέρες ή κορσέδες, ή τίποτα απολύτως, και όμως η συμπεριφορά και η στάση της χαρακτηρίζονταν ότι ήταν σαν τον ήλιο μέσα στο σκοτεινό κόσμο του πορνό. Με σκηνοθέτη την Μάρι Χάρον, η ταινία προσεγγίζει την ευάλωτη προσωπικότητα της με μεγάλη προσοχή.
Η ωραία της ημέρας (1967) Belle du jour
O Λουί Μπουνιουέλ είναι ο ειδικός που τονίζει με εξόχο τρόπο την υποκρισία της αστικής τάξης στην Ευρώπη του εικοστού αιώνα. Η Belle De Jour – ίσως πιο διάσημη ταινία του – προσεγγίζει αυτή την κριτική μέσα από τα μάτια μιας νοικοκυράς που αποφασίζει να γίνει πόρνη. Η λαμπερή απόδοση της Κατρίν Ντενέβ ως Séverine Serizy έχει κεντρική σημασία για την επιτυχία της ταινίας – λίγοι ηθοποιοί έχουν επιτύχει ένα τέτοιο εικονικό επίπεδο στην ιστορία του κινηματογράφου. Ο Μπουνιουέλ ενισχύει το ερωτισμό από ανατρεπτικά γεγονότα που θολώνουν τη γραμμή μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, δίνοντας στο σαδισμό και μαζοχισμό έναν υπαινιγμό του σουρεαλισμού που καθιστά την ταινία κάπως αιθέρια. Είναι άλλο ένα αριστούργημα του κινηματογράφου που αγγίζει τα BDSM θέματα με βάθος και ωριμότητα.
Το Ψωνιστήρι (1980) Cruising
Η ταινία του William Friedkin μπορεί να μην αποτελεί ακριβώς μία ηχηρή υποστήριξη της gay κοινότητας ή των φετίχ στη σκηνή, αλλά ως μια ταινία από μόνη της εξυπηρετεί ως ένα ψυχολογικό θρίλερ που αγγίζει ορισμένα ευαίσθητα θέματα. Ο Αλ Πατσίνο παίζει έναν αστυνομικό που στέλνεται ως μυστικός πράκτορας στον κόσμο του BDSM, συχνάζοντας στα gay clubs για να εντοπίσει έναν κατά συρροή δολοφόνο. Αρχικά οι κριτικοί και οι ομοφιλόφιοι εναντιώθηκαν στην ταινία αλλά με το πέρασμα του καιρού συγκεντρώνει ολοένα και πιο πολλούς θαυμαστές.
Maîtresse (1976)
Η ταινία μπορεί να θεωρηθεί ως η πρώτη σημαντική συμβολή της Γαλλίας στην κινηματογραφική εξερεύνηση του BDSM. Πρωταγωνιστούν ο Gerard Depardieu σε έναν από τους πρώτους ρόλους του ως ένας διαρρήκτης που εισβάλλει κατά λάθος σ’ένα σπίτι στο οποίο υπάρχει ένας θάλαμος βασανιστηρίων στο υπόγειο. Είναι μια υπερβατική ταινία που εξερευνά τον κόσμο ενός επαγγελματία dominatrix. Οι σκηνές του φετιχισμού ήταν, σύμφωνα με τα λόγια του Βρετανικού Συμβουλίου Διαβάθμισης ταινιών, “μίλια πάνω από οτιδήποτε έχουμε δει ποτέ σε αυτόν τον τομέα.”
Ο θυρωρός της νύχτας (1975) Il Portiere di Notte
Μετά από μια τυχαία συνάντηση σε ξενοδοχείο το 1957, μία κοπέλα που κατάφερε να επιζήσει μετά το τέλος του Ολοκαυτώματος και ο αξιωματικός των Ναζί που την βασάνιζε, θα επαναλάβουν την σαδομαζοχιστική σχέση τους. Μία ταλική ερωτική ταινία, ψυχολογικό δράμα σε σκηνοθεσία της Liliana Cavani, που θίγουν θέματα της σεξουαλικής και σαδομαζοχιστικής εμμονής που έχουν κάνει την ταινία αμφιλεγόμενη και μία από τις πιο αντισυμβατικές ταινίες της εποχής από την αρχική κυκλοφορία της.
Η Αφροδίτη με την Γούνα (2013) Venus in fur
Η Αφροδίτη με την γούνα είναι μια σκοτεινή και ερωτική ταινία χωρίς να παρεμποδίζενται από ενιαία ρύθμιση και περιορισμένο αριθμό χαρακτήρων, που κατευθύνονται με ακρίβεια από τον σκηνοθέτη Polanski. Ο Thomas είναι συγγραφέας-σκηνοθέτης ενός νέου έργου, μια προσαρμογή του μυθιστορήματος 1870 ”Αφροδίτη με την γούνα” από την αυστριακή συγγραφέα Leopold von Sacher-Masoch. Μόνος σε ένα θέατρο στο Παρίσι μετά από μια μέρα από οντισιόν για την πρωταγωνιστρια, την Wanda von Dunayev, ο Thomas ετοιμάζεται να εγκαταλείψει το θέατρο, την ίδια στιγμή που μία γυναίκα φτάνει αναμαλλιασμένη. Η Βάντα πείθει τον διευθυντή να την αφήσει να κάνει την οντισιόν.Προς έκπληξή του Θωμά, η Βάντα δείχνει μεγάλη κατανόηση του χαρακτήρα και ξέρει κάθε γραμμή απ’εξω. Καθώς η οντισιόν προχωρά, η ένταση ενισχύεαι και η έλξη του Θωμά προς την ηθοποιό μετατρέπεται σε εμμονή.
Δες επίσης:
7 Netflix σειρές με δυναμικούς γυναικείους ρόλους!
Ταινίες πιο προκλητικές ακόμα και από 50 αποχρώσεις του γκρι!
Οι ταινίες που αγαπήθηκαν περισσότερο το 2016!
Η ταινία για την ζωή του Barack Obama!