»Πώς να μην έχω άγχος;» Μία ερώτηση που κάνεις πολλές φορές στον εαυτό σου, και δυσκολεύεσαι να βρεις αποτελεσματικές λύσεις γιατί, η αλήθεια είναι ότι το άγχος είναι ένα σύνθετο ψυχολογικό πρόβλημα. Το άγχος μας εμποδίζει να επικοινωνούμε με τους συνανθρώπους μας, να εκφράζουμε τις πραγματικές σκέψεις και συναισθήματα, ή επίσης μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα ύπνου.

Δεν είναι λίγες οι φορές που ο καθένας από εμάς νιώθει εγκλωβισμένος στην καθημερινότητά του. Το άγχος υπάρχει έντονα και σε μεγάλα ποσοστά σχεδόν σε όλους τους ανθρώπους, και όχι μόνο σε ενήλικες. Δυστυχώς, οι αγχώδεις συμπεριφορές παρατηρούνται και σε νεαρές ηλικίες, γεγονός που δείχνει ξεκάθαρα τις πυρετώδεις καθημερινές συνήθειες.

 

Αν είσαι και εσύ ένας από τους ανθρώπους που αγχώνονται εύκολα, και θέλεις να βρεις λύση στο πρόβλημα, τότε δοκίμασε τα παρακάτω tips για να δεις άμεσα βελτίωση στην διάθεσή σου.

Διαλογισμός

Ακούγεται πολύ κλισέ στις μέρες μας, αλλά η εξάσκηση γιόγκα ή/και ο διαλογισμός θα μειώσουν δραστικά τα επίπεδα στρες. Θα δεις ότι μπορείς να χειρίζεσαι με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση τα καθημερινά προβλήματα, ή νέες προκλήσεις που τυχόν σε προβληματίζουν.

Δοκίμασέ το γιατί δεν θα έχεις μόνο χαμηλά επίπεδα στρες, αλλά ο διαλογισμός είναι επιστημονικά αποδεδειγμένα ότι βοηθάει στην βελτίωση μνήμης και στην αύξηση της αυτοπειθαρχίας.


INFO: Σύμφωνα με μία έρευνα από την καθηγήτρια Shelley Taylor, οι γυναίκες αγχώνονται κατά 37% περισσότερο από τους άντρες. Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της έρευνας είναι ότι οι γυναίκες παρόλο αυτά αντιμετωπίζουν πιο αποτελεσματικά τις αγχώδεις καταστάσεις. Το μυστικό της επιτυχίας; Η γυναικεία ορμόνη, η ωκυτοκίνη.


Προτεραιτότητα

Μπορείς να κάνεις οτιδήποτε, αλλά όχι τα πάντα.

Φυσικά και πρέπει να μπεις σε μία διαδικασία να βάλεις σε προτεραιότητα τις καθημερινές σου ασχολίες και δραστηριότητες. Πιστεύεις ότι σε μία ημέρα προλαβαίνεις να αφιερώσεις χρόνο στον εαυτό σου, στην οικογένεια σου, στους φίλους, στην δουλειά σου, αλλά και να κοιμηθείς όσο πρέπει; Με τίποτα. Ακόμη και οι σουπερ ήρωρες σώζουν τον κόσμο αναλαμβάνοντας έναν κακό κάθε φορά!

Πες όχι

Οι πραγματικά πετυχημένοι και παραγωγικοί άνθρωποι έχουν μάθει να λένε όχι σε ό,τι δεν ταιριάζει στο πρόγραμμά τους.

Σε έχουν καλέσει σε γενέθλια αλλά ντρέπεσαι να πεις όχι; Θα αγχωθείς να τα προλάβεις όλα, κάτι που μπορείς να αποφύγεις. Η ψυχική σου υγεία έρχεται πρώτη μπροστά από το οτιδήποτε. Μην ντρέπεσαι, μην φοβάσαι να πεις όχι.

Να είσαι ρεαλιστικός

Πολλές φορές το λάθος που κάνουν οι άνθρωποι προκειμένου να αποβάλλουν το άγχος και το στρες είναι να υιοθετούν εξτρεμιστικές συμπεριφορές.

Θέσε ρεαλιστικούς στόχους, και μην υπερτιμάς τις δυνατότητες σου, πράγμα που οδηγεί σε αγχώδεις συμπεριφορές για να υλοποιήσεις μακρινούς και δύσκολους, έως ακατόρθωτους στόχους. Να είσαι ειλικρινής, τουλάχιστον με τον εαυτό σου.


Θέλεις να μάθεις τις πιο αγχώδεις χώρες στον κόσμο; Παρακάτω θα δεις τις top 5!

  1. Νιγηρία
  2. Νότια Αφρική
  3. Γουατεμάλα
  4. Πακιστάν
  5. Τζαμάικα

Ποιές είναι οι χώρες που το άγχος επηρεάζει ελάχιστα; Σου παρουσιάζουμε τις top 5!

  1. Αυστραλία
  2. Σουηδία
  3. Ελβετία
  4. Λουξεμβούργο
  5. Νορβηγία

Μην φοβάσαι να ζητήσεις βοήθεια

Πρέπει να μάθουμε όχι μόνο να συνυπάρχουμε με τους ανθρώπους, αλλά και να βάλουμε τον αλτρουισμό και την υποστήριξη στην καθημερινή μας ζωή.

Ακόμη και σε μικρά προβλήματα που σου προκαλούν άγχος, μην διστάσεις να ρωτήσεις επεξηγήσεις, βοήθεια ή συμβουλές. Έτσι, συμβάλλεις στην δημιουργία μιας κοινωνίας που είναι ανοιχτή σε όλους και όλα, και δεν κρίνει κανέναν.

Να είσαι καλός με τον εαυτό σου

Η πρακτική εφαρμογή αυτής της φράσης θα λύσει το 90% των προβλημάτων σου.

Αν αγαπάς τον εαυτό σου και μάθεις να τον φροντίζεις, θα είσαι σίγουρος για τις επιλογές σου. Δεν θα αγχωθείς αν ακούσεις άλλους να σε σχολιάζουν αρνητικά, ούτε θα αγχωθείς αν δεν πρόλαβες να τελειώσεις την εργασία μέσα στα χρονικά όρια. Αντίθετα, θα χρησιμοποιείς όλα αυτά που πάνε στραβά, προς όφελός σου, για να βελτιώνεσαι και να αντιμετωπίζεις τις δυσκολίες σαν προσκλήσεις, που μπορείς και θα φέρεις εις πέρας.


INFO: Η Ελλάδα βρίσκεται στην 30η θέση στο επίπεδο του άχγους των κατοίκων, ανάμεσα στις 74 χώρες που πήραν μέρος στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Υπουργείο Ηνωμένων Εθνών Εγκλημάτων και Ναρκωτικών.


Multi-task

Όχι στο Multitasking, δηλαδή στο να κάνεις 100 πράγματα παράλληλα!

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι πιο παραγωγικοί άνθρωποι είναι αυτοί που αποφασίζουν να αφιερωθούν σε μία κατάσταση, σε μία συμπεριφορά, και αριστεύουν γιατί το μυαλό τους είναι εκεί 100% ! Γιατί να περιπλέξεις την καθημερινότητά σου; Απλή ζωή, σημαίνει ευτυχισμένη ζωή!


INFO: Είμαστε όλοι γεννημένοι με μια ενστικτώδη αντίδραση που μας κάνει να αγχωνόμαστε.
Κάθε φορά που προκύπτει μια δυνητικά επικίνδυνη κατάσταση,οι ορμόνες του στρες απελευθερώνονται στην κυκλοφορία του αίματός μας.


Σωματική άσκηση

Αν δεν μπορείς να αλλάξεις τον τρόπο που σκέφτεσαι, άλλαξε τον τρόπο που κινείσαι!

Βάλε στο πρόγραμμά σου την γυμναστική. Νομίζω ξέρεις και εσύ ότι η σωματική άσκηση, οποιαδήποτε και να είναι αυτή, απελευθερώνει τοξίνες που αποβάλλουν το άγχος και το στρες, και σε οδηγούν στην ψυχική ηρεμία! Ακόμα και 10 λεπτά χορός θα σε βοηθήσει να αποβάλλεις το άγχος σου!

Αν ψάχνεις για γρήγορες λύσεις κατά του άγχους, σου προτείνουμε τις παρακάτω τεχνικές, δοκιμασμένες από ανθρώπους σε όλο τον κόσμο:

  1. Κάνε συχνά και τακτικά διαλείμματα από την δουλειά σου ή από το διάβασμα, για τουλάχιστον 30 λεπτά.
  2. Ανέπνευσε καθαρό αέρα. Μία εκδρομή στην εξοχή, στο βουνό, στην θάλασσα θα σε βοηθήσει να επιστρέψεις ανανεωμένος στην δουλειά σου.
  3. Κάνε αλλαγές στην ζωή σου. Άκου για παράδειγμα νέα μουσική, δοκίμασε διαφορετική κουζίνα, συνάντησε τους φίλους σου σε κάποιο νέο στέκι.
  4. Κάνε σεξ!
  5. Εισέπνευσε αργά και μέτρα από μέσα σου μέχρι το 7. Έπειτα, πάρε εκπνοές και συνέχισε το μέτρημα μέχρι το 11. Επανέλαβε για 5 λεπτά, και όσες φορές θέλεις κατά την διάρκεια της ημέρας. Μπορείς να χρησιμοποιείς αυτή την τεχνική και κατά την διάρκεια της κρίσης πανικού.
  6. Μασάζ. Κάνε δώρο στον εαυτό σου μία επίσκεψη σε ένα σπα, όπου δεν θα αποβάλλεις μόνο το άγχος σου, αλλά θα φύγεις πιο ήρεμος από ποτέ!
  7. Δοκίμασε την αρωματοθεραπεία. Είναι μία τεχνική που βασίζεται στις θεραπευτικές ιδιότητες που μπορεί να χαρίσουν τα αιθέρια ελαία. Αρχίζει να εμφανίζεται τώρα και στα νοσοκομεία, στα γυμναστήρια, αλλά και στα κέντρα ψυχολογικής υποστήριξης.

Τέλος, για ακόμα πιο άμεσα αποτελέσματα, άκου την παρακάτω μουσική που θα σε ταξιδέψει σε εξωτικά μέρη για να αποβάλλεις τώρα το άγχος από την ζωή σου.

Άκου τους ήχους της θάλασσας και νιώσε πιο ήρεμος από ποτέ:

Τέλος, να θυμάσαι ότι το άγχος εμφανίζεται μόνο γιατί εσύ δεν εμπιστεύεσαι τις ικανότητές σου! Πίστεψε στον εαυτό σου, και προσπάθησε να αποφεύγεις αρνητικούς ανθρώπους και καταστάσεις που γεμίζουν τις σκέψεις σου με αμφιβολίες.

Αν σε βοήθησε αυτό το άρθρο, μην ξεχάσεις να γίνεις μέρος της παρέας μας στο Facebook.

  • Ακολουθήστε μας και στο Facebook:

Leave a Response